Asociația Grupul de Acțiune Locală Carei pentru Coeziune Socială s-a înființat în octombrie 2017 la inițiativa comună a sectorului public, privat și civil din Municipiul Carei.
Scopul acesteia este de a contribui la îmbunătățirea situației sociale și economice în Municipiul Carei. În vederea atingerii acestui țel, GAL Carei pentru Coeziune Socială implementează Strategia de Dezvoltare Locală Socială a Municipiului Carei, Plasată sub Responsabilitatea Comunității. Astfel, în perioada 2017 – 2023 GAL va lucra la atingerea următoarelor obiective specifice:
- Îmbunătăţirea condiţiilor de locuire la nivelul comunităţilor ZUM de pe teritoriul SDL
- Reducerea riscului de abandon şcolar în rândul copiilor din teritoriul SDL
- Creşterea şanselor de ocupare formală în rândul persoanelor de vârstă activă din teritoriul SDL
- Dezvoltarea unui sistem integrat de servicii sociale individualizate axat pe nevoile comunităţilor dezavantajate
GAL Carei pentru Coeziune Socială este momentan condus de către Consiliul Director, dispune de 24 de membri și este administrat de către echipa sa administrativă.
Consiliul Director
Președintele Asociației – Școala Generală nr. 1 Carei, prin reprezentant legal Moldovan Nicolae Dorel
Secretar – Asociația Organizația Caritas a Diecezei Satu Mare, prin reprezentant legal Vagner Arnold Richard
Membrii
• UAT Carei, prin reprezentantul legal Kovacs Eugen și delegat Radu Dorina Monica
• Școala Generală nr. 1 Carei, prin reprezentant legal Moldovan Nicolae Dorel
• Asociația Organizația Caritas a Diecezei Satu Mare, prin delegat Vagner Arnold Richard
• Hompoth Maria, persoană fizică
• Lemak Iosif, persoană fizică
Membrii
- 1 UAT – Primăria Carei
- 5 organizații neguvernamentale:
◦ Congregația Surorilor Piariste,
◦ Asociația Dankó Pista,
◦ Asociația Împreună Egymásért
◦ Asociația Werdnig Hoffman
◦ Asociația Organizația Caritas a Diecezei Satu Mare - 2 firme:
◦ Mondorek SRL
◦ Agenda Setting SRL - 1 instituție publică – Școala Gimnazială nr. 1 Carei
- 15 persoane fizice
Echipa executivă
- Manager (raportează, ține legătura cu finanțatorul, urmărește legislația)
- Facilitator comunitar (ține legătura cu membrii GAL, ține legătura cu factorii interesați)
- Responsabil monitorizare (urmărește indicatorii, monitorizează familiile implicate)
- Specialist comunicare/inovare socială (logo, brand, anunțuri, comunicate de presă, proceduri pe egalitate de șanse/inovare socială)